top of page

Natalie Milo Group

ציבורי·145 חברים

((direktsändning===)) Sverige mot USA leva 2023

Vilka är favoriter i matchen? Trots att Sverige har gått som tåget hittills och USA har visat sig svagare mot bra motstånd så är det ändå USA som är ganska stora favoriter. Och det finns förståelse för detta. USA har aldrig förlorat en match innan en semifinal i ett VM och enligt oddssättarna så ligger amerikansk seger på ungefär två gånger pengarna medan svensk seger ligger på drygt 3, 5 gånger pengarna. För svensk del kan det vara skönt att lägga över pressen på annars väldigt hårt pressade USA och gå in till mötet som lite underdogs.

🔴✅Sverige mot USA

KIF Örebro tippar kvällens match mellan Sverige och USAIkväll möter Sverige ett anfallspiggt USA. Det handlar om den tredje och avslutande gruppspelsmatchen i VM-grupp F. Båda lagen har 6 poäng och en seger för Sverige innebär därmed gruppseger. Samtidigt kommer det bli tufft, då USA öst in mål och ser riktigt farliga ut. Sverige kommer behöva sätta sitt försvarsspel ikväll.

Mitt tips är 4-1 till USA, säger Heather Williams, en av Örebros bästa målskyttar hittills i år. – Jag håller med de andra om att USA är inne i ett bra flow just nu, där vi har momentum. Dessutom har vi kunnat vila nyckelspelare inför den här matchen, samtidigt som vi ändå gjorde en bra match mot Chile. Därför säger jag att USA vinner med 3-0, slår KIF Örebros Kayla Braffet fast. Samtidigt som amerikanskorna är säkra på seger så ser våra svenska spelare lite annorlunda på det. Och eftersom Sverige kommer behöva jobba hårt i försvaret har v frågat fyra av våra backar, hur de tror matchen kommer sluta.

– USA är favoriter, något som vi ska dra nytta av. En styrka som jag ser det i svenska laget är att det finns många yngre hungriga spelare som kommer vilja hoppa in och bidra till att förändra en eventuellt tuff matchbild. Matchen avgörs säkert i slutminuterna, men slutar nog 2-2, säger Emma Kullberg, som också är på plats i Frankrike för att se matchen. – Jag tror såklart på tre poäng för Sverige. Samtidigt blir det sannolikt en tuff och jämn match, där USA är favorittippade. Pressen ligger på dem och det kan vi använda till vår fördel. Vår största utmaning kommer vara att etablera eget spel, därför säger jag att matchen slutar 1-1, avslutar en något mer försiktig Emma Östlund. Vad säger grannländerna Kanada och FInland? Man kan säga att ställningen efter dessa två läger är fyra segrar för USA och två segrar för Sverige samt två oavgjorda tips.

Två sämre insatser mot Nederländerna och Portugal bäddade för endast fem amerikanska poäng i gruppen vilket innebär att Nederländerna med sina sju tog sig vidare som gruppvinnare. USA har inte imponerat hittills men man har en historia av att vara bäst när det gäller. USA – Vietnam, 3-0 USA – Nederländerna, 1-1 USA – Portugal, 0-0 Sveriges trupp till VM 2023 >> Här hittar du den kompletta truppen USA:s trupp till VM 2023 Lagens tidigare meriter Sverige Med fyra VM-medaljer (1 silver och 3 brons) är Sverige ett av de mer framgångsrika lagen i VM-sammanhang. Olympiska silver från 2016 som 2021 är andra meriter värda att nämna. USA Det amerikanska landslaget är det allra mest framgångsrika hittills i den ganska korta historien på damsidan.

– Vi kommer som underdogs till dagens match, och har därför låga förväntningar och inget att förlora. Amerikanskorna tror redan har vunnit matchen, vilket är en farlig inställning. Därför säger jag 2-1 till Sverige, säger Linnea Svensson som svar på tal till de segervissa amerikanskorna. – Suéde: 3 points! Sverige kan ha fördel av att USA är favoriter, vilket sätter lite press på dem. Sverige presterar ofta bättre som underdogs. USA har inte vunnit över Sverige på de tre senaste mästerskapsmatcherna, och nu kommer det bli en fjärde match utan vinst, jag tippar 2-1 till Sverige, utropar Maja Regnås, på plats i franska Le Havre för att se matchen.

Det var dock nära att det blev uttåg för jänkarna. Portugal hade ett skott i stolpen på tilläggstid. - Det såg inte övertygande ut, sa förra Leeds-forwarden Lucy Ward, om USA, i BBC. Olivia Schough har tidigare uttalat sig om att möta USA. - Får vi dem vet vi att vi kan vinna. Vi har spelat bra fotboll mot dem och det känns som en 50/50-match. Nederländerna har jag väl inte lika bra känsla för med tanke på matcherna vi har haft förut. Men i ett VM kan allt hända så det spelar egentligen ingen roll, sa hon till Aftonbladet.

Jag måste dock stå bakom mitt land här. Visst har båda lagen riktigt bra spelare, men vi har sett riktigt farliga ut i våra anfall och generellt i spelet hittills i turneringen. Sverige kommer inte ge upp särskilt lätt, men jag säger ändå att USA vinner matchen med 3-1, säger Danielle Rice, en av KIF Örebros målvakter den här säsongen. – Det amerikanska laget bubblar av självförtroende just nu, och hare n riktigt stark startelva och minst lika starka avbytare. Sverige kommer ge oss en riktigt tuff match och förmodligen vara det lag som är först att näta mot oss, samtidigt måste jag också säga att USA kommer kliva av planen som vinnare.

Sverige-USA - Fotbolls VM 2023 - 2023-08-06 11:00Sverige inleder slutspelet i fotbolls VM 2023 med att ta sig an USA. Matchen äger rum söndagen den 6 augusti med avspark klockan 11:00 svensk tid. På den här sidan hittar du all information inför matchen. Var sänds VM-mötet mellan Sverige och USA? Det är Viaplay Group som kommer att sända matchen, då i sin huvudkanal TV6. Dessutom kommer du kunna streama mötet såväl live som i efterhand hos Viaplay. Matchen sparkas igång 11:00 svensk tid och sändningen börjar redan 10:00.

Sverige - USA stream & odds 21/5 - Ishockey-VM

vilken kanal visar Sverige USA ishockey på TV? - Silly Season

Sverige får troligtvis möta USA i åttondelsfinalenVM-bevakningen presenteras av Nederländerna gick på knock mot Vietnam och vann grupp E. Samtidigt blev USA grupptvåa efter 0-0 mot Portugal. Därmed kommer Sverige troligtvis få möta jänkarna i åttondelsfinalen. 0:14 Försök igen Foto: Bildbyrån/TT. Se Burgts 6-0-mål mot Vietnam i spelaren ovan. Sverige är redan klart för åttondelsfinal och kommer högst troligt att vinna sin grupp, även om den sista gruppspelsomgången mot Argentina spelas på onsdagen. På tisdagen blev det klart hur grupp E och vilka nationer Sverige kan ställas mot.

KIF Örebro tippar kvällens match mellan Sverige och USA

Sedan det allra första världsmästerskapet 1991 så har USA vunnit fyra VM-guld (1991, 1999, 2015 och 2019) och även inkasserat ett VM-silver (2011) samt tre VM-brons (1995, 2003, 2007). Med åtta medaljer på åtta mästerskap har USA aldrig spelat ett VM utan att komma därifrån med medalj. Sveriges fotbollshistoria mot USA Blågult och de mesta mästarna från USA har uppenbarligen mötts många gånger, ända sedan den första registrerade matchen år 1991. Även om Sverige allt som oftast stått på förlorarsidan trots sina sju segrar i historien så har man alltid spelat jämnt mot USA. Den största förlusten kom i Algarve Cup 2012 när Blågult förlorade med 0-4. Under OS 2021 fick Sverige sedan revansch när man tog sig största seger mot USA i en match som slutade 3-0. Sveriges senaste resultat mot USA Sverige och USA har mötts vid 26 tillfällen och Sverige har vunnit mot toppnationen vid sju tillfällen.

Så startar Sverige i premiären - Svensk fotboll

Se Sveriges match mot USA i fotbolls-VM - Upplev Växjö

Det blir antingen Nederländerna eller USA, där det sistnämnda landslaget är det troligaste motståndet för Blågult. Nederländerna gick nämligen på knock mot Vietnam och tog en storseger. Nederländerna ledde med 4-0 efter 23 minuter. Målen svarade Lieke Martens, Katja Snoeijs, Esmee Brugts och Jill Roord för. Innan den första akten var över gjorde även Nederländerna 5-0 genom Danielle van de Donk. Kort efter paus satte Esmee Brugts dit sitt andra mål i matchen, fram till 6-0, med ett klassavslut. Med tio minuter kvar avslutade Jill Roord målskyttet. Matchen slutade 7-0 och Nederländerna vann gruppen. Samtidigt kryssade USA, 0-0, mot Portugal och de regerande världsmästarna slutade tvåa i gruppen.

Sverige får troligtvis möta USA i åttondelsfinalen

מי אנחנו

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...

חברים

bottom of page